מותר ואסור בטיסות אחרי ניתוח – המדריך

לטוס אחרי ניתוח – תחום אפור שיש בו הרבה מאוד שמועות

אחת התחומים בעלי השמועות הרבות ביותר בתחום התעופה ובתחום הניתוחים הוא כל הנושא של טיסות אחרי ניתוח. ניתן להבין את המקור של השמועות ושל החשש סביב תחום זה – ניתוח מכל סוג הוא פעולה עינה שמעבירה את הגוף שינוי, וההחלמה ממנו יכולה לקחת זמן ולדרוש זהירות ועדינות. טיסה, מצד שני, היא פעילות יחסית קיצונית מכיוון אחר – אנחנו סגורים בחלל צפוף בעל סירקולציית אוויר קבועה, אוויר יבש וקר, ובעיקר תנאי לחץ אוויר, המראה ונחיתה קיצוניים. עם זאת, ארגון הבריאות העולמי, תקנות הטיסה השונות ורופאים מומחים בכל תחום מבהירים בצורה ברורה מאוד שישנם כללים ברורים לטיסות אחרי ניתוח – ולא צריך להתפשר על חצאי האמיתות וההבלים המוחלטים שאנחנו שומעים לפעמים בכל התחום של טיסות אחריו ניתוחים.
 

באיזה תנאים מותר לטוס אחרי ניתוח?

נתחיל מהדברים הקלים יותר – אחרי איזה ניתוחים מותר לטוס, וכמה זמן לאחר הניתוח מותר כבר לטוס? ובכן, התשובה הטובה ביותר היא התשובה המובנת מאליה – בהתאם להמלצת הרופא המנתח שלכם. ניתוח יוצר, על פי רוב, צלקת ונדרשת אחריו תקופת החלמה. בשביל להיות לחלוטין מחוץ לטווח הסכנה – מומלץ פשוט להתייעץ עם הרופא בדבר עמידותה של הצלקת וחוסר הסיכוי שלה להיפתח – ולטוס כשהוא ממליץ. לרוב, לא תהיה תקופה של יותר מ-6-8 שבועות לאחר הניתוח. לגבי ניתוחים קוסמטיים ישנן אגדות אורבניות רבות על שתלי סיליקון מתפוצצים – ואלה הן שטויות מוחלטות. לאחר הגדלת חזה, לדוגמה, ניתן לטוס כבר מרגע החלמת הצלקת, ולא צריך להימנע מחופשה בחו"ל לאחר רוב הניתוחים הקוסמטיים.

ממה חשוב להימנע, ומתי אסור לטוס אחרי ניתוחים קוסמטיים או אחרים?

ישנם תנאים שבהם אסור לחלוטין או מומלץ שלא לטוס לתקופה מסוימת אחרי ניתוח – בין אם מסיבות בריאותיות ובין אם מסיבות של החופשה עצמה. דוגמה טובה לכך תהיה ניתוח אף – הלחץ הכרוך בטיסה מפעיל לחץ על מערכת האף-אוזן-גרון, ולכן חשוב להימנע מהלחץ הזה לתקופה של חודשיים לפחות, עד שהרופא המנתח מאשר לטוס לחו"ל – ולפעמים תקופה זו תתארך גם עד חצי שנה. במרבית הניתוחים הפלסטיים – מהגדלות חזה ועד מתיחות עור – צריך לתת לגוף להחלים ולהתאושש במידת מה לפני שמפעילים עליו לחץ של טיסות, המראות ונחיתות. בנוסף, חשוב לזכור גם את החופשה עצמה. במידה ואתם אחרי ניתוח שההחלמה ממנו מגבילה את התנועה והגמישות שלכם – אולי עדיף לדחות את הטיול כדי ליהנות ממנו יותר. לטייל בחו"ל בתנועה מוגבלת – זה קצת לפספס את המטרה.

לתת לגוף ולנפש להירגע בחופשה – גם אחרי ניתוח

במידה וקיבלתם את האישור מהרופא – הדבר הכי טוב שתוכלו לעשות לעצמכם הוא לטוס ליעד אטרקטיבי בחו"ל. חבילות נופש רבות מציעות לכם מגוון יעדים שיעזרו לנפש שלכם להירגע ולגוף שלכם להחלים – רחוק מהלחץ של העבודה, בשלווה מוחלטת.
לבחירת חבילת הנופש המושלמת בשבילכם למנוחה לאחר הניתוח באתר UP – לחצו כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה