ניתוחי אף - כל מה שרצית לדעת

כל מה שרצית לדעת על ניתוחי אף

כבר שנים רבות שהניתוח הפלסטי הנפוץ ביותר הוא ניתוח אף. הסיבה פשוטה: ניתוח אף הוא בעל השפעה דרמטית על מראה המנותח. תיקון של עיוותים באף, יוצר אפקט גדול מאוד על מראה המנותח. העובדה כי האף ממוקם במרכז הפנים הופכת אותו לבעל חשיבות רבה והשפעה ניכרת על המראה הכללי שלנו. תיקון אף פגום יכול לשנות מראה הפנים והמראה הכללי – ללא היכר.

הפופולאריות של ניתוחי אף, לא אומרת שמדובר בניתוח פשוט. למעשה – מדובר בניתוח מורכב למדי. על מנת לבצע ניתוח אף מוצלח, יש צורך במנתח בעל מיומנות רבה. האף אינו רק איבר אסתטי. האף, כל אחד יודע, מהווה איבר בעל חשיבות רבה לחיינו – ומשמש כצינור לדבר החשוב ביותר בחיים – החמצן. על מנת לבצע ניתוח פלסטי מוצלח יש צורך בהיכרות טובה עם מערכת הנשימה, ויכולות כירורגיות גבוהות, שכן כל טעות עלולה לעלות ביוקר.

אם אתם עומדים לבחור רופא שיבצע ניתוח באפכם – הקפידו לבחור רופא מנסה שי שלו רקורד וניסיון רב, ולקוחות שיכולים להעיד על כך. הדרך לביצוע תיקון אף מתחילה בפגישת אבחון, שבה הרופא יבחן מקרוב את אפכם, ויציג בפניכם את האפשרויות השונות – כולל ההמלצות שלו. חשוב לדעת כי לא ניתן להשיג בניתוח כל תוצאה אפשרית – הניתוח אינו יכול לשנות את המבנה הפנימי של האף באופן מוחלט, אלא רק לבצע תיקונים חלקיים. כיום מקובל מאוד להיעזר בהדמיה ממוחשבת שמסייעת למנותח להבין כיצד תיראה התוצאה הסופית.

כמו כל ניתוח – גם לניתוח תיקון אף יש פוטנציאל להסתבכות, ולפני שאתם מחליטים לבצע אותו, התייעצו עם הרופא באשר לכך. אל תשכחו לספר לו על מצבכם הרפואי כדי לבדוק שאין בעיה כלשהי שתפריע לכם בניתוח.

ניתוחי אף מבוצעים בבית חולים, בדרך כלל בהרדמה מקומית עם טשטוש עמוק. חלק מהמנתחים בוחרים עם זאת בהרדמה כללית. הניתוח עצמו כמובן אינו כואב. המנתח נכנס דרך הנחיריים ומבצע תיקונים בשלד הפנימי, בעצמות ובסחוסים. לעתים מבוצע הניתוח בעזרת כניסה חיצונית, בתהליך שנקרא ניתוח אף פתוח, שמאפשר לגשת לסחוסים בקצה האף. לעתים ניתן לשלב בניתוח גם טיפול רפואי שנועד לשפר את תהליך הנשימה.

לאחר ניתוח מוצלח המראה שיתקבל יהיה טבעי ופרופורציונאלי לפנים. האף עצמו מקובע בדרך כלל בסוף הניתוח ולעתים נעשה שימוש גם בטמפונים לספיגת הדם. אחרי ניתוחי אף צפויה תקופת התאוששות, בתחילה כאבים של כמה ימים ולאחר מכן החלמה הדרגתית שתימשך שבועות ואף חודשים.

תגובה 1:

  1. האם בעקבות רשלנות באבחון האף טרום ניתוח ניתן לסבול מבעיות לאחר הניתוח (גם אם הפרוצדורה עצמה הייתה תקינה לחלוטין?), כלומר האם יש מבני אף או עניינים שהרופא צריך לקחת בחשבון לפני שמכניס את המנותח תחת הסכין?

    השבמחק